KOMPETENCJE PRACOWNIKÓW
Dział księgowości telefon 59 8624-200 wew. 33
Główny Księgowy - Katarzyna Bobrucka jest odpowiedzialna za:
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z finansami DPS Nr 1 w Lęborku,
- prowadzenie rachunkowości Domu Pomocy Społecznej Nr 1 w Lęborku zgodnie z ustawą o rachunkowości, polegające na sporządzaniu, przyjmowaniu, zapewnieniu właściwego obiegu, archiwizacji i kontroli dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych i finansowych pod kątem ich zgodności z planem finansowym i zaangażowaniem oraz ochrona mienia będącego w posiadaniu jednostek objętych obsługą,
- sporządzanie sprawozdań z wydatków, dochodów oraz bilansu rocznego,
- wycenę aktywów i pasywów, rzetelne ustalenie wyniku finansowego z zachowaniem przepisów o rachunkowości, sprawozdawczości i finansach publicznych,
- dyspozycja środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji DPS Nr 1 w Lęborku,
- dokonywanie kontroli dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, rozliczania osób materialnie odpowiedzialnych i innych procedur wynikających z konieczności właściwego funkcjonowania DPS Nr 1 w Lęborku.
Główny księgowy jest bezpośrednio przełożonym księgowego.
Samodzielne stanowisko ds. kadr i płac - telefon 59 8624-200 wew. 34
Inspektor - Beata Wrońska jest odpowiedzialna za:
- prowadzenie całokształtu spraw kadrowych, płacowych, funduszu świadczeń socjalnych,
- przygotowanie niezbędnej dokumentacji i sporządzanie listy płac dla pracowników Zakładu,
- naliczanie i przygotowanie do wypłaty zasiłków z ubezpieczenia chorobowego, wypadkowego oraz wynagrodzenia chorobowego,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z ubezpieczeniem pracowników i rozliczeniem składek ZUS,
- obliczanie i pobieranie zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz terminowe sporządzanie deklaracji PIT i przekazywanie do Urzędu Skarbowego,
- terminowe sporządzanie sprawozdań do GUS, PFRON i jednostki nadrzędnej.
Dział medyczno - opiekuńczo - rehabilitacyjny - telefon 59 8624-200 wew. 39
Kierownik działu - Anetta Kruzel jest odpowiedzialna za:
- organizowanie i koordynację pracy podległego personelu,
- rozpoznawanie potrzeb bio-psycho-społecznych mieszkańców Domu oraz ich zabezpieczanie,
- nadzór nad wykonywaniem świadczeń zabiegowych, prowadzenie dokumentacji medycznej oraz ścisłą współpracę z lekarzem rodzinnym, psychiatrą oraz lekarzami innych specjalności,
- monitorowanie, ocenianie i analizowanie jakości pielęgnacji i opieki nad mieszkańcami,
- dbanie o wysoki poziom satysfakcji mieszkańców z udzielanych świadczeń,
- organizowanie pracy zespołu terapeutyczno - opiekuńczego, nadzór nad opracowaniem indywidualnych planów
wsparcia mieszkańców, - planowanie rozkładu czasu pracy podległego personelu, nadzór nad jego przestrzeganiem, udział w opracowaniu planów urlopowych.
Kierownikowi działu medyczno- opiekuńczo – rehabilitacyjnego podlegają bezpośrednio:
pracownicy socjalni, instruktor terapii zajęciowej, technicy fizjoterapii, kapelan, pielęgniarki, opiekunki i pokojowe.
Sekcja administracyjno - gospodarcza 59 8624-200 telefon wew. 45
Kierownik sekcji - Jolanta Mallek jest odpowiedzialna za:
- organizowanie i koordynację pracy podległego personelu,
- nadzorowanie technologii przygotowania posiłków,
- wyniki kontroli zewnętrznych i wewnętrznych,
- sporządzanie jadłospisów zgodnie z dekadówką i zachowaniem odpowiedniej diety, dostosowanie jej do wieku i stanu zdrowia mieszkańców,
- przygotowanie planu remontów bieżących i planowanie przeglądów technicznych,
- przestrzeganie terminu przegladów technicznych samochodów znajdujących się na stanie Domu,
- stosowanie ustawy Prawo zamówień publicznych przy udzielaniu zamówień publicznych,
- prowadzenie niezbędnej profilaktyki i dokumentacji w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
Kierownikowi sekcji podlegają bezpośrednio: sekretarka, starszy magazynier, kucharze, pomoc kuchenna, konserwatorzy, praczka, szwaczka.
Pracownik socjalny - telefon 59 8624-200 wew. 47
Pracownicy socjalni - Katarzyna Naplocha, Alicja Pajączkowska-Petk są odpowiedzialne za:
- aktywne uczestnictwo w przyjmowaniu nowo przybyłych Mieszkańców w Domu,
- prowadzenie akt osobowych Mieszkańców oraz spraw administracyjnych,
- utrzymywanie kontaktu z rodzinami lub opiekunami Mieszkańców, informowanie o istotnych zmianach stanu zdrowia, skierowaniu do szpitala, odpłatności za pobyt,
- reprezentowanie interesów Mieszkańców na zewnątrz Domu przed sądami, urzędami, w instytucjach i zakładach opieki zdrowotnej i innych,
- prowadzenie działalności socjalno-bytowej, kulturalno-oświatowej, organizowanie czasu wolnego,
- czynny udział w prawidłowym procesie adaptacji Mieszkańca poprzez pracę w zespole opiekuńczo-terapeutycznym, pomaganie w rozwiązywaniu problemów Mieszkańców,
- sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości,
- ustalenie sytuacji socjalno-bytowej osoby skierowanej do Domu przed przyjęciem do placówki w miejscu jej zamieszkania lub pobytu oraz udzielania informacji o zasadach pobytu i sposobie funkcjonowania Domu,
- świadczenie pracy socjalnej w środowisku, w tym przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych poza siedzibą jednostki.